X AVISO DE COOKIES: Este sitio web hace uso de cookies con la finalidad de recopilar datos estadísticos anónimos de uso de la web, así como la mejora del funcionamiento y personalización de la experiencia de navegación del usuario. Aceptar Más información
GRUPO PLAZA

EL MUNTATGE DE ‘LA FURA DELS BAUS’

Les Arts exporta a la nova òpera de Taipei ‘L’anell del Nibelung’

27/09/2016 - 

VALÈNCIA. La producció lAnell del Nibelung, de La Fura dels Baus i el Palau de les Arts, servirà per a estrenar el National Taichung Theater (NTT), la nova òpera a la capital taiwanesa. El proper 30 de setembre, l’obra lOr del Rin, el monumental pròleg de Richard Wagner i l’anell, encetarà les representacions del muntatge valencià. L’acord, que es va fer públic a començaments d’any, continuarà representant-se amb totes les seues parts durant els propers tres anys, fins el 2019.

 Amb la ciutat de Taipei, la producció wagneriana del Palau de les Arts arriba a la seua cinquena ciutat, després de passar per Florència, Sevilla i Houston, a banda de la seua estrena a València. Pel que fa als professionals valencians, esta és la segona incursió al circuit asiàtic d’un muntatge operístic realitzat a Les Arts. La primera va ser l’estrena de Turandot de Puccini a l'auditori de Canton (Xina), en l’espectacular coliseu dissenyat per Zaha Hadid i que va obrir les portes l’any 2010.

Esta setmana, l'intendent de Les Arts Davide Livermore estarà present a la representació a Taiwan, amb la posada en escena de La Fura dels Baus. Eixe ha sigut també el motiu pel qual no ha participat a la presentació de lElisir damore, l’òpera de Donizetti que enceta la temporada al Palau de Les Arts amb la participació de l’Orquestra de la Comunitat Valenciana, el Cor de la Generalitat i la direcció de Keri-Lynn Wilson per al modern muntatge de Damiano Michieletto (els dies 1, 4, 7, 9 i 12 d’octubre).

El NTT és un edifici sense igual a Taipei, una esperada obra dissenyada pel mundialment conegut Toyo Ito. L’arquitecte japonés, premi Pritzker, ha creat una edificació ambiciosa, amb un jardí superior, grans espais interiors, restaurants i cafeteries, botigues i més serveis a un gran espai per a diferents usos, icònic pel seus murs corbs. Creat amb la inspiració habitual d’Ito arribada des de la natura, el mateix Ito ha dit que, tot i ser “més que una òpera”, l’edifici vol “connectar els nostres cors amb la natura” com ho faria “una casa a un arbre” o una “cova”.

Setze exportacions de Les Arts arreu del món

Al llarg de 2016, altres muntatges produïts o coproduïts pel Palau dels Arts s’han pogut veure en destacats centres operístics d'Espanya i Europa. El Teatre Campoamor d'Oviedo, impulsor dels premis nacionals de la lírica, obrí el passat mes de febrer el seu festival de sarsuela amb la producció de Les Arts d’El rei que va rabiar, del compositor de Villena, Ruperto Chapí. El 18 de juny de 2016, el Teatre Carlo Felice de Gènova estrenà la posada en escena de Davide Livermore de La força del destí, de Verdi, que va rebre l'any passat el Premi Campoamor a la millor producció. A més, el Teatre Real de Madrid, dins de la programació per a festejar el seu bicentenari, va incloure la coproducció de Norma, que Les Arts va estrenar la passada temporada. 

Amb La força del destí han sigut dotze les produccions valencianes que, juntament amb els quatre títols que integren la Tetralogia de Wagner, elevarien la xifra total a setze muntatges representats per destacats teatres del panorama nacional i internacional. A Espanya han visitat ja la Corunya, Bilbao, Madrid, Múrcia, Pamplona, Peralada, Sant Sebastià, Sevilla i Valladolid. Fora d'Espanya, Les Arts ha exportat els seus treballs a Àustria (Graz), Bèlgica (Brussel·les), Xina (Canton), Estats Units (Houston i Los Angeles), Itàlia (Gènova, Palerm, Roma i Trieste) i Mònaco (Montecarlo). 

Fidelio, l’any 2007, va ser el primer dels títols produïts a València que es va poder veure fora de Les Arts. L'Òpera de Brussel·les ha sigut l'últim teatre a adquirir una coproducció valenciana (amb el Teatre Real de Madrid), en concret lElisir dAmore, el mateix muntatge de Damiano Michieletto que enceta esta setmana la temporada al coliseu valencià.

Noticias relacionadas

CRÓNICA DE CONCIERTO

Convenció el programa, no la interpretación

Por |  - 

La programación de obras conocidas junto a otras que no lo son se escenificó en Les Arts con 'Water music' (Händel) y la suite de Les Boréades (Rameu). Fabio Biondi dirigió la Orquesta de la Comunitat en la apertura de la pretemporada

next

Conecta con nosotros

Valencia Plaza, desde cualquier medio

Suscríbete al boletín VP

Todos los días a primera hora en tu email