VALÈNCIA. La Biblioteca de l’Exili ha recuperat la memòria històrica dels exiliats, els ha inventariat i els ha posat a disposició dels investigadors. Un dels objectius de la Biblioteca Valenciana ha sigut la recuperació patrimonial dels exiliats, per a la qual cosa va crear una secció especial que amb el títol de ‘Biblioteca de l’Exili’ aglutina els materials donats per les persones que van haver d’eixir del país.
Hui es conserven un bon nombre de peces com ara llibres, revistes, manuscrits, fullets, documents diversos, memòries, cartells, fotografies, pel·lícules o materials de treball de gran valor documental i d’importància històrica indubtable.
Són col·leccions i arxius personals procedents de Mèxic, els Estats Units, l’Argentina o l’URSS, entre altres llocs, que han sigut inventariats en la Biblioteca Valenciana, la qual cosa evita pèrdues i disgregacions, i estan a disposició dels investigadors i especialistes per a facilitar el coneixement i la investigació de l’exili republicà de 1939 i contribuir a la restauració de pàgines molt destacades de la memòria històrica.
En l’exposició es poden contemplar peces com la revista ‘Democracia’, que Rafael Supervía va posar en marxa a la República Dominicana, i l’acta fundacional de la Casa Regional Valenciana de Mèxic i els seus cartells. A més, en les diferents vitrines trobem les fotos del camp d’Argelès d’Adelita del Campo o la foto dedicada per Max Aub a Ignacio Soldevila.
Arte y fotografía
S’hi mostren documents d’intel·lectuals com Guillermina Medrano, Alejandra Soler, i Adelita del Camp
La Biblioteca Valenciana recorda als exiliats amb l'exposició ‘Equipatge de tornada’
Últimas Noticias
-
1La OCV y Pablo Ferrández abordan el 'Concierto para chelo' de Edward Elgar en València y Castelló
-
2El precio del gas natural se dispara un 44 % y supera los 45 dólares tras ataques a Irán
-
3Las películas ganadoras de los Premios Lola Gaos se podrán ver en La Filmoteca Valenciana
-
4La compañía valenciana Marea Danza, premiada por el espectáculo '¿Dónde está Alicia?'
-
5José María Aznar participará en Forinvest 2026 para hablar de "Geoestrategia en el nuevo desorden mundial"
Suscríbete nuestro newsletter
Siempre al día de las últimas noticias
- La Biblioteca Valenciana recorda als exiliats amb l'exposició ‘Equipatge de tornada’ · Arte y fotografía · Valencia Plaza
-
- Culturplaza
- Más cultura
- Música y ópera
- Teatro y danza
- Arte
- Libros y cómic
- Cine
- Series y TV
- Arquitectura y patrimonio
- Diseño e ilustración
- Quiénes somos
- Publicidad
- Contacto
- Acceso accionistas
- Aviso legal
- Política de privacidad
- Cookies