VALÈNCIA (EP/VP). L'Institut Valencià de Conservació i Restauració (CulturArts IVC+R) de la Generalitat ha iniciat el tractament de desinfecció de la imatge escultòrica de la Nostra Senyora de la Divina Gràcia, patrona de la població valenciana de Càrcer i actualment molt afectada per insectes xilòfags, que fan perillar la seua perdurabilitat.
Els treballs de desinsectació per anòxia d'esta talla de fusta de pi de Sòria policromada i daurada duraran aproximadament dos mesos amb l'objectiu d'eradicar els insectes en la seua totalitat, segons ha informat la Generalitat a través d'un comunicat.
Després d'un període d'observació per a conèixer l'evolució d'estos insectes i en vista de nous símptomes d'activitat, l'Ajuntament de Càrcer i la Confraria del Crist de l'Agonia i Verge de Gràcia han acordat iniciar este tractament curatiu i no preventiu, una vegada comprovat que és totalment innocu per al medi ambient i per a l'obra.
L'escultura de la patrona de Càrcer data de 1947 i és obra del taller dels imatginers valencians José María Rausell i Francisco Llorens, que posseïen el taller a la plaça del pintor Pinazo de València.
Arte y fotografía
OBRA DE 1947
L'Ivacor comença la desinfecció de l'escultura de la patrona de Càrcer afectada per insectes
Últimas Noticias
-
1València ha acogido 135 rodajes de producciones durante 2025
-
2El Gobierno suprime la obligación de presentar la declaración del IRPF a los perceptores del paro
-
3Del Botànic al Ventorro pasando por el Poyo y Cecopi, nuevo breviario político valenciano
-
42025, el año en el que la peste porcina y la gripe aviar pusieron en juego millones de euros
-
5El Rey recuerda la Transición y alerta contra los extremismos ante la "tensión en el debate público"
Suscríbete nuestro newsletter
Siempre al día de las últimas noticias
- L'Ivacor comença la desinfecció de l'escultura de la patrona de Càrcer afectada per insectes · Arte y fotografía · Valencia Plaza
-
- Culturplaza
- Más cultura
- Música y ópera
- Teatro y danza
- Arte
- Libros y cómic
- Cine
- Series y TV
- Arquitectura y patrimonio
- Diseño e ilustración
- Quiénes somos
- Publicidad
- Contacto
- Acceso accionistas
- Aviso legal
- Política de privacidad
- Cookies