VALÈNCIA. Un paisatge d'absències i silencis, un territori en el qual buscar i trobar-se, un espai per a la visibilitat i el record rep des d'este dijous 20 d'octubre als visitants del MuVIM. El projecte ‘La nit la llum, encara’, de l'artista de L'Eliana Ricardo Cotanda, va resultar seleccionat entre mig centenar d'obres presentades a la convocatòria oberta Art³ realitzada pel museu de la Diputació, en la qual també va resultar seleccionada la creació ‘Un assaig sobre l'espai’ de Miquel Ponce, a realitzar en 2023.
La iniciativa ‘Art al Cub’ permet participar en la programació expositiva als nostres creadors i creadores en l'espai més visible del museu, el Cub. “Personalment ha sigut una aposta molt important esta convocatòria oberta amb la qual es donen cabuda en les nostres exposicions als professionals seleccionats pel tribunal. D'esta manera, reforcem que el MuVIM siga un museu de totes i tots, un referent que impulse encara més als nostres grans professionals”, assenyala Gloria Tello, diputada responsable del museu de la Diputació.
Cotanda sustenta el seu treball en el més pròxim, en allò quotidià, en objectes i experiències recognoscibles per tots. Els objectes recullen i reflectixen coses que tots compartim, funcionant com a espills en els quals reconéixer-nos, buscant la implicació dels qui s'acosten a veure esta instal·lació.
En ‘La nit la llum, encara’, que este dijous presenta el MuVIM, l'artista juga amb l'ambigüitat de l'evident; les coses són el que semblen al mateix temps que semblen el que no són. Cotanda es troba còmode en el límit, en el tall, entre el públic i el privat. Un projecte en el qual s'observa “un profund compromís per integrar les experiències, les vivències individuals, però també totes aquelles circumstàncies compartides”, destaca Amador Griñó, cap d'exposicions del museu.
El joc, element de primera magnitud en el desenvolupament de l'ésser humà, sinònim de diversió en xiquets i adults, protagonitza una instal·lació concebuda per a contemplar-se durant les 24 hores del dia, i en la qual cada espectador podrà veure's representat des de la seua experiència de vida.
Des de finals dels huitanta, Ricardo Cotanda mostra el seu treball en nombroses exposicions individuals i col·lectives, tant en galeries privades com Tomás March, Joan Prats, Miguel Marcos y Estrany De La Mota, com en espais públics com La Caixa, La Gallera, La Panera, la Sala Parpalló, El Roser, Koldo Mitxelena i l'IVAM.
Trobem les seues obres en col·leccions privades i públiques, com l'Ajuntament i la Diputació de València, el Museu Gargallo de Zaragoza, la Diputación de Murcia, la Col·lecció Banesto, el Centre Espais de Girona, el Centre La Panera de Lleida, l'IVAM, la Fundació La Caixa i el Museu Marugame del Japó.
Llicenciat i Doctor en Belles arts, des de 1989 desenvolupa la seua labor com a docent de la UCLM en la Facultat de BBAA de Cuenca.