VALÈNCIA. A partir d'esta vesprada està oberta l’exposició Efímeres i eternes. Pintura de flors a València (1870-1930) a la Casa-Museu Benlliure, un projecte expositiu que aborda per primera vegada l'estudi de la pintura de flors en l'art valencià d’entresegles. La regidora de Patrimoni i Recursos Culturals, Gloria Tello, ha destacat que "és una magnífica exposició, nova quant al seu plantejament i ambiciosa per la qualitat indiscutible de les obres que la componen, bona part de les quals s'exhibixen al públic per primera vegada".
A través de quasi mig centenar d'obres, esta exposició oferix la possibilitat de descobrir l'evolució que va experimentar esta temàtica pictòrica des dels plantejaments més academicistes vinculats amb la tradició de l'Escola Valenciana de Flors de finals del segle XIX, fins la deriva de tints decó dels anys trenta. La regidora ha explicat que "es tracta una aposta ferma de l'Ajuntament de València per continuar treballant en la revisió i revaloració del nostre patrimoni artístic, justificada plenament pel resultat obtingut".
Junt a l'obra de pintors especialitzats en la matèria com Blas Benlliure, Cebrián Mezquita o Ramón Stolz, destaca la notable presència en esta exposició dels dos mestres valencians del moment, Ignasi Pinazo i Camarlench i Joaquín Sorolla, amb la seua particular visió del món floral. Del primer s'exhibixen huit obres, algunes de les quals no s'havien exposat mai al públic, representatives de tots els seus períodes creatius i la seua evolució artística. De Joaquín Sorolla s'exhibixen sis llenços procedents del Museu Sorolla, del Museu de Belles arts de València i de col·leccionistes privats.
També destaca la presència de Fernanda Francés, una de les artistes més premiades de l'època, guanyadora de la tercera medalla en l'Exposició Nacional de Belles arts de 1890 amb el quadre Pitxer de liles, cedit pel Museu del Prat per a l'ocasió. "És summament interessant valorar l'aportació del món femení en este tipus de pintura", ha puntualitzat la regidora.
D'altra banda, acompanya a l'exposició un catàleg il·lustrat amb les obres de l'exposició i un estudi científic elaborat per la comissària de la mateixa i professora titular del Departament d'Història de l'Art de la Universitat de València, María José López Terrada.