Arte y fotografía

de marça a juny

La col·lecció Martínez Guerricabeitia s’exposarà al Centre Cultural Bancaixa 

Suscríbe al canal de whatsapp

Suscríbete al canal de Whatsapp

Siempre al día de las últimas noticias

Suscríbe nuestro newsletter

Suscríbete nuestro newsletter

Siempre al día de las últimas noticias

VALÈNCIA. El vicerector de Cultura i Igualtat de la Universitat de València, Antonio Ariño, i el president de Fundació Bancaixa, Rafael Alcón, han signat aquest matí un conveni de col·laboració per a la realització de l’exposició Col·leccionisme i mecenatge: Jesús Martínez Guerricabeitia’, que acollirà el Centre Cultural Bancaixa de València des del proper mes de març fins al juny de 2016. En virtut d’aquest conveni, la Universitat de València cedirà una selecció de 72 obres de la col·lecció del mecenes valencià, donada el 1999 a la institució acadèmic, perquè siga exhibida en la mostra organitzada per Fundació Bancaixa.

L’exposició, de la qual és comissari l’artista Francisco Sebastián Nicolau, mostrarà obres que conformen la donació de Martínez Guerricabeitia a la Universitat de València, així com les que s’han adquirit en les dotze biennals celebrades entre el 1990 i el 2014.  

La mostra permet acostar-se a l’obra d’algunes de les figures més importants del realisme crític espanyol, com el Genovés, Canogar, Equipo Crónica, Equipo Realidad, Monjalés o a la de Vostell, Spadari, Erró, Heras, Armengol, Darío Villalba i Carmen Calvo, així com a la d’artistes de generacions posteriors com Ugalde, Ydáñez, Urzay, Mavi Escamilla i Xisco Mensua, entre molts altres. Artistes que dibuixen un escenari ric i representatiu de l’art de vocació social des de la dècada dels seixanta fins a l’actualitat.

La mostra al Centre Cultural Bancaixa tindrà lloc al mateix temps que la Universitat de València acollirà la 13 Biennal Martínez Guerricabeitia a la seua seu de la Nau.

Recibe toda la actualidad
Valencia Plaza

Recibe toda la actualidad de Valencia Plaza en tu correo

El PSOE confía en cerrar antes del martes un pacto con C's, que se mueve entre abstenerse o votar en contra
Se elevan a medio centenar los imputados en la pieza separada por blanqueo en la 'Operación Taula'