Comarca y empresa

El Centre d'Educació Especial de Xàtiva aconsegueix una infermera escolar a temps complet

Suscríbe al canal de whatsapp

Suscríbete al canal de Whatsapp

Siempre al día de las últimas noticias

Suscríbe nuestro newsletter

Suscríbete nuestro newsletter

Siempre al día de las últimas noticias

VALÈNCIA (VP). El centre d'Educació Especial Pla de la Mesquita compta per fi amb el reivindicat servei d'una infermera escolar a temps complet que prestarà servei per cobrir les necessitats de l'alumnat, amb la millora que això suposa per al benestar de les persones usuàries. La petició comptava amb el suport institucional de l'Ajuntament de Xàtiva.

El Pla de la Mesquita és un centre d'educació especial que atén a un total de 46 alumnes amb necessitats educatives especials i amb dietes específiques, ja que alguns es troben alimentats per sonda, altres han de prendre medicació en horari escolar i també els hi ha amb crisis epilèptiques.

La regidora de Sanitat, Xelo Angulo, va aprofitar una sessió en Corts Valencianes per a traslladar al Conseller de Sanitat, Marciano Gómez, la necessitat d'abordar "aquesta delicada situació en un centre educatiu de la nostra ciutat que atén als i les joves més vulnerables de la nostra societat", petició que finalment ha sigut atesa.

Durant els primers quinze dies de curs, s'havien registrat en el centre un total de tretze casos de crisis epilèptiques, huit casos d'alumnat amb dietes específiques, quinze casos d'alumnes amb necessitats de tractament farmacològic en horari escolar, un cas d'alimentació per sonda PEG, un cas d'implementació de dieta cetogènica per al control de l'epilèpsia i un cas de necessitat de supervisió individualitzada per al control de possibles asfíxia, disfàgia i deglució.

Recibe toda la actualidad
Valencia Plaza

Recibe toda la actualidad de Valencia Plaza en tu correo

Chiva empieza la reconstrucción tras la riada con financiación propia y estatal
La Diputación formará a empleados públicos para usar un lenguaje más sencillo con la ciudadanía