L'Ajuntament d'Oliva confia que el Govern d'Espanya aprove per a la Dana Adam un paquet d'ajudes igual al de 2024

Comarca y empresa

L'alcaldessa, Yolanda Pastor, considera fonamental que les noves mesures garantisquen ajudes suficients per a les famílies, els comerços, les empreses i els ajuntaments afectats

Suscríbe al canal de whatsapp

Suscríbete al canal de Whatsapp

Siempre al día de las últimas noticias

Suscríbe nuestro newsletter

Suscríbete nuestro newsletter

Siempre al día de las últimas noticias

VALÈNCIA. L'Ajuntament d'Oliva valora positivament la declaració de zona afectada greument per una emergència de protecció civil aprovada pel Govern d'Espanya després de les inundacions provocades per la Dana Adam del passat 19 d'octubre, i confia que esta declaració vaja acompanyada, al més prompte possible, d'un paquet extraordinari de mesures econòmiques que permeta afrontar la recuperació dels municipis afectats.

L'alcaldessa d'Oliva, Yolanda Pastor, ha assenyalat que "després d'una emergència d'esta magnitud, la recuperació necessita recursos, agilitat administrativa i una resposta coordinada de totes les administracions. Les famílies que ho han perdut pràcticament tot necessiten certeses i solucions".

En este sentit, l'Ajuntament considera que el Reial decret llei 6/2024, de 5 de novembre, aprovat pel Govern d'Espanya després de la Dana de 2024, juntament amb les mesures complementàries posteriors, constitueix un precedent important que hauria de servir de referència per a les ajudes extraordinàries destinades als municipis afectats per la dana Adam.

Aquella normativa va permetre incrementar considerablement les ajudes destinades a les persones damnificades, quadruplicant determinades quanties per danys en habitatges i estris de primera necessitat, així com establir la cobertura del 100 % de les despeses municipals d'emergència que compliren els requisits establits.

"Confiem que el Govern d'Espanya mantinga, com a mínim, el mateix nivell de suport que va oferir en 2024 i que, si és possible, amplie les mesures per a adaptar-les a les necessitats reals dels municipis afectats. Les conseqüències d'una inundació no es mesuren únicament pels danys materials, sinó també per les dificultats que moltes famílies hauran d'afrontar durant els pròxims mesos. Per exemple, en la Dana de 2024 l’Estat va posar els pèrits", ha manifestat Pastor.

La recuperació dels municipis també necessita recursos

L'Ajuntament d'Oliva considera igualment prioritari que el futur paquet de mesures contemple el finançament extraordinari de les despeses assumides pels ajuntaments durant l'emergència i la posterior recuperació.

Les actuacions de rescat i assistència a persones, la retirada de fang i estris, la neteja de carrers, la revisió del clavegueram, la recuperació dels camins i la reparació de les infraestructures públiques han suposat, i continuen suposant, un esforç extraordinari per als serveis municipals que, només en el que ja s’ha fet, supera en creixents el milió d’euros.

Per això, es considera necessari que el Govern d'Espanya contemple la cobertura del 100 % de les despeses d'emergència subvencionables i un finançament suficient per a la reconstrucció de les infraestructures municipals afectades, seguint el precedent de les mesures extraordinàries aprovades en 2024.

Una recuperació que ha d'arribar a totes les persones

L'alcaldessa ha volgut reconéixer el treball dels serveis d'emergència, dels empleats públics, dels voluntaris i de totes les administracions que han col·laborat des del primer moment.

"Hem viscut dies molt difícils, però també hem vist una resposta humana i solidària extraordinària. Ara ens correspon continuar treballant perquè eixe esforç tinga continuïtat i perquè les ajudes arriben a les persones que les necessiten".

Finalment, Yolanda Pastor ha reiterat la voluntat de l'Ajuntament de continuar col·laborant amb el Govern d'Espanya i la Generalitat Valenciana per a agilitzar la recuperació del municipi.

"Oliva ha demostrat una enorme capacitat de resposta davant l'emergència. Ara necessitem que eixa mateixa determinació es traduïsca en recursos i ajudes per a recuperar la normalitat. No demanem privilegis, sinó els mitjans necessaris perquè cap família es quede arrere i perquè el nostre poble puga recuperar-se al més prompte possible".

Recibe toda la actualidad
Valencia Plaza

Recibe toda la actualidad de Valencia Plaza en tu correo