VALÈNCIA. L’Ajuntament d’Ontinyent inicia aquesta setmana les obres de construcció de 12 noves vivendes de protecció pública i 350 m2 locals comercials i places d’estacionament del barri de La Vila, una actuació que suposa una inversió de 3,47 milions d’euros de la Generalitat Valenciana que permetrà recuperar i posar en ús un espai del conjunt històric de la ciutat. Igualment, als propers dies, l’alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, presentarà el nou Pla d’Habitatge Municipal, un document elaborat amb la participació d’entitats socials i econòmiques de la ciutat i que planteja noves polítiques i mesures municipals per facilitar l’accés a l’habitatge, incrementar l’oferta de lloguer i afavorir la rehabilitació i la construcció d’immobles a Ontinyent.
Jorge Rodríguez assenyalava que des de l’Ajuntament “estem actuant en diferents fronts, amb habitatge nou, amb recursos específics per a determinats col·lectius i amb mesures que faciliten l’accés al lloguer, però també volem tindre una planificació que ens permeta avançar en els pròxims anys, i en aquest sentit està el complet pla que presentarem esta setmana”, avançava. El projecte de La Vila, adjudicat a l’empresa valenciana Construcciones, Rehabilitaciones, Instalaciones y Mantenimientos SA (CRIMSA), contempla la construcció de les 12 vivendes públiques, així com al voltant de 350 m2 de garatges i locals en planta baixa i l’adequació urbana de la via i els accessos fins a l’edifici. El contracte té un import de 3.471.619,82 euros, IVA inclòs, i l’actuació deriva de la sentència vinculada a l’antic Institut Valencià de l’Habitatge (IVVSA).
El regidor de Territori, Óscar Borrell, explica que “amb l’inici de les obres fem realitat una actuació que durant anys ha estat pendent de resoldre i que ara permetrà transformar una situació derivada d’una obligació judicial en una oportunitat per generar habitatge i, al mateix temps, continuar recuperant el barri de La Vila”.
A aquesta actuació se sumarà durant el mes d’octubre l’oficialització de la cessió a ADIEM dels set habitatges de la Casa del Delme, destinats a un projecte residencial que facilitarà l’autonomia i la inclusió social de persones amb problemes de salut mental. Els immobles, situats en aquest equipament municipal, estan destinats a un projecte de vivenda intergeneracional per a persones amb problemes de salut mental, que facilitarà la seua autonomia personal, convivència i inclusió social. La cessió permetrà a ADIEM desenvolupar un model residencial que donarà cabuda a entre 13 i 14 persones. El Govern d’Ontinyent compta igualment amb altres recursos municipals vinculats a l’accés a l’habitatge, entre els quals es troba la residència municipal per a estudiantat universitari de la Casa de La Vila, que posa a disposició de l’alumnat habitacions i estudis a preus reduïts, actualment de 80 euros mensuals.