GRUPO PLAZA

segona edició

La València Film Afers reuneix a productors locals i de la conca mediterrània

28/10/2023 - 

VALÈNCIA. El Centre Estudios Superiores Barreira Arte + Diseño, única seu fora d'Itàlia del prestigiós Centre Sperimentale di Cinematografia de Roma, ha viscut estos dies un tràfec inusual de presentacions i trobades entre productors de diferents geografies del Mediterrani i altres de diferents latituds europees amb motiu de la segona edició del fòrum de coproducció València Film Afers. Enguany s'ha mantingut la presència internacional i ha crescut l'interés dels productors valencians per assistir. Cinc documentals de creació i cinc projectes de ficció procedents de països de la conca mediterrània com França, Espanya, el Marroc, Líban, Croàcia, Portugal o Turquia van ser triats perquè els seus productors i directors participaren en diferents sessions de pitching i trobades one-to-one amb professionals de reconegut prestigi internacional.

Entre ells, estava la producció valenciana ‘Calle de Los Ángeles’’, una autoficció documental que aborda la gentrificació del barri del Cabanyal, dirigida i produïda per Silvia Rey Canudo, qui ha constatat que el problema de l'accés a l'habitatge resulta interessant als productors mediterranis, però està sorpresa de l'interés que ha despertat el seu projecte en països com Bèlgica: “El somni de tindre una casa prop de la platja en una ciutat com València és encara major en països del Nord”. Entre eixos observadors internacionals es trobaven el belga Andre Logie  -productor, entre altres films de ‘Pequeñas mentiras sin importancia’ (2010) i ‘La muerte  de Stalin’ (2017)-,)-, l'alemanya Flora Rumpler -productora de ‘Quo vais, Aida? ’(2020) o la suïssa -‘Las golondrinas de Kabul’ (2019). 

Un altre dels projectes seleccionats made in València és ´Donant la nota’, una comèdia en valencià produïda per Gaia Audiovisuals, que suposa el primer llarg d ’Abdelatif Hwidaen, en què una estrela del perfil de Ricky Martin o David Bisbal es troba amb un suposat fill secret. El seu guionista, Paco Enlaluna, es mostra satisfet: “Hi ha països amb els quals és difícil establir una coproducció en haver de rodar tot en interiors com és el nostre cas, però hem vist moltes possibilitats en uns altres, per exemple amb França”.

Entre els repetidors, el productor portugués Paulo Carneiro, que, gràcies al fòrum veu més fàcil tancar una coproducció amb Espanya per al seu projecte ‘Penitentes’, dirigida per Diogo Pereira. Per part seua, el turc Suraj Sharma, marxa somrient amb les deu trobades bilaterals que ha tingut per a buscar coproducció per a ‘Right Where I Left You’: “Hem fet molts contactes que ens poden ajudar en el futur”. En això coincideix la major part d'assistents, que serà molt més fàcil pensar en companys de viatge internacionals una vegada que s'han compartit un parell d'intensos dies a València.

D’altra banda, en el dels compradors, Nuria Landete de Sideral Cinema (productora, distribuïdora i agent de vendes de Madrid) comenta a Mostra de València: “El VFA no sols ha triat molt bé els projectes, sinó també als observadors, perquè, a més d'estar molt ben organitzat han establit les activitats de networking suficients com per a generar en el grup la confiança suficient per a plantejar-nos treballar junts sense conéixer-nos prèviament”. Assegura que ha entrat en converses amb dos projectes, un nacional i un altre internacional, però no ens aclarix si és algun dels restants: ‘¿Es usted secuestrable?’, primer llargmetratge de la mallorquina Charli Bujosa; ‘Flying Elephants’, dirigida per Mona Khaouli i produïda per Easy Riders Films (França) i Madame Le Tapis (Líban); ‘Grand Petit Frère/Little Big Brother’, el primer llargmetratge de la marroquina Karima Guennouni, produït per Janaprod; ‘Beirut, journal d’un effondrement’, signada per la cineasta franc-libanesa Katia Jarjoura i produïda per Les Films de l’Après-Midi (França); Jusqu’à l’aube/Until Dawn’, produïda per Ouarzazate Films, el nou projecte de Mohamed Zineddaine, premiat director de ‘La Guérisseuse i basada en una novel·la de Mohamed Zefzaf; o  ‘Viktorija’ amb direcció de Luka Galešić i producció de Cobra Chicks (Croàcia), una àcida comèdia que narra l'alliberament d'una dona madura i amargada que renaix a la vida després d'ingressar a la seua mare malalta en una residència.

Noticias relacionadas

next

Conecta con nosotros

Valencia Plaza, desde cualquier medio

Suscríbete al boletín VP

Todos los días a primera hora en tu email


Quiero suscribirme

Acceso accionistas

 


Accionistas