VALÈNCIA. (VP/EP). L'Institut Valencià de Cultura presentarà a partir d'aquest dimecres en La Filmoteca un cicle d'homenatge al cineasta valencià Carles Mira (1947-1993) amb motiu del 25 aniversari de la seua mort.
Nascut a València el 14 de març de 1947 i mort el 12 de gener de 1993, Carles Mira va ser un dels personatges més representatius de la cultura valenciana de finals del segle XX i un dels creadors d'un cinema valencià amb veu pròpia.
El seu cinema, de marcat caràcter "mediterrani i festiu", es torna a apropiar de la tradició per a desvincular-la de les lectures reaccionàries per part del poder i restituir el seu origen popular, destaca la institució cultural en un comunicat.
La Filmoteca homenatja amb un cicle a aquesta "figura imprescindible" que, en paraules de Jordi Costa, autor d'una monografia sobre Mira, "era un model de cineasta que avui dia no seria possible, ja que el seu cinema estava orientat a polvoritzar els discursos de poder amb les armes de la comèdia popular i a defensar a qui lluita contra qui emmordassa la seua llibertat, des de la festa".
El cicle s'inicia el dimecres 5 de desembre a les sis de la vesprada, amb la projecció de les seues primeres pel·lícules: l'històric documental Biotopo (1973) sobre el parc natural de l'Albufera; el curtmetratge de ficció experimental Viure sense viure (1976) i Un informe para una academia (1976), protagonitzat per José Luis Gómez.
Aquesta retrospectiva en el mes de desembre projectarà la polèmica sàtira sobre Sant Vicent Ferrer La portentosa vida del pare Vicent (1978), protagonitzada per Albert Boadella; la comèdia històrica 'Gelea reial' (1980) i la irreverent Con el culo al aire (1981), protagonitzada per Ovidi Montllor.
El cicle, que finalitzarà el 10 de febrer, es completa amb Michana (1975), Cuentos para una escapada (1979), Que nos quiten lo bailao (1983), En un mercado valenciano (1984) i El rey del mambo (1989).
Cine
cinema renovador valencià
La Filmoteca fa un homenatge en un cicle al cine 'festiu i mediterrani' de Carles Mira
Últimas Noticias
-
1Agricultura controla un foco de enfermedad de Newcastle en una granja avícola del interior de Valencia
-
2À Punt cancela 'Va de bo' y ya trabaja en un nuevo formato para sus tardes
-
3Compromís pide el cese de Climent tras "la tercera condena por purgar funcionarios de carrera"
-
4Picassent entrega 2,2 millones en ayudas que dio la Fundación Amancio Ortega tras la Dana
-
5El Consell aprueba el marco para consolidar la historia social única y del espacio sociosanitario electrónico
Suscríbete nuestro newsletter
Siempre al día de las últimas noticias
- La Filmoteca fa un homenatge en un cicle al cine 'festiu i mediterrani' de Carles Mira · Cine · Valencia Plaza
-
- Culturplaza
- Más cultura
- Música y ópera
- Teatro y danza
- Arte
- Libros y cómic
- Cine
- Series y TV
- Arquitectura y patrimonio
- Diseño e ilustración
- Quiénes somos
- Publicidad
- Contacto
- Acceso accionistas
- Aviso legal
- Política de privacidad
- Cookies