VALÈNCIA (VP/EP). L'Institut Valencià de Cultura presenta a la Filmoteca un cicle amb les quatre últimes pel·lícules que va dirigir Fritz Lang als Estats Units i que són clàssics del cinema negre de la dècada dels cinquanta. Les projeccions s'emmarquen dins del festival VLC Negra, que se celebra a València del 4 al 13 de maig.
La rebuda que va tindre el cicle de pel·lícules de Fritz Lang protagonitzades per Joan Bennet en la passada edició del festival ha animat la Filmoteca i VLC Negra a programar enguany els quatre clàssics de cinema negre amb els quals el director d'origen austríac culminaria la seua etapa nord-americana.
El cicle s'inaugura aquest divendres 4 de maig, a les 18.00 hores, amb la projecció de Los sobornados (The big heat, 1953), que serà presentada al public pel crític cinematogràfic Daniel Gascó, seleccionador d'aquest programa de cinema negre de Fritz Lang.
Sobre el cicle, Daniel Gascó assenyala que "Lang va ser potser el més gran visionari del cinema. Amb les dues primeres pel·lícules sobre el doctor Mabuse, va mostrar un món dominat per una ment malalta abans de l'aparició de Hitler. Fatalment actuals, els quatre últims films que va rodar a Hollywood, en plena caça de bruixes, són una radiografia afilada d'una societat corroïda per l'ambició i que manca de suports".
Dirigides en el breu període entre 1953 i 1956, les quatre pel·lícules que conformen el cicle són Los sobornados (The big heat, 1953), Deseos humanos (Human desire, 1954), Más allá de la duda (Beyond a reasonable doubt, 1956) i Mientras Nueva York duerme (While the city sleeps, 1956).
Cine
del 4 al 13 de maig
La Filmoteca projecta quatre clàssics policíacs de Fritz Lang dintre de VLC NEGRA
Últimas Noticias
-
1Agricultura controla un foco de enfermedad de Newcastle en una granja avícola del interior de Valencia
-
2À Punt cancela 'Va de bo' y ya trabaja en un nuevo formato para sus tardes
-
3Compromís pide el cese de Climent tras "la tercera condena por purgar funcionarios de carrera"
-
4Picassent entrega 2,2 millones en ayudas que dio la Fundación Amancio Ortega tras la Dana
-
5El Consell aprueba el marco para consolidar la historia social única y del espacio sociosanitario electrónico
Suscríbete nuestro newsletter
Siempre al día de las últimas noticias
- La Filmoteca projecta quatre clàssics policíacs de Fritz Lang dintre de VLC NEGRA · Cine · Valencia Plaza
-
- Culturplaza
- Más cultura
- Música y ópera
- Teatro y danza
- Arte
- Libros y cómic
- Cine
- Series y TV
- Arquitectura y patrimonio
- Diseño e ilustración
- Quiénes somos
- Publicidad
- Contacto
- Acceso accionistas
- Aviso legal
- Política de privacidad
- Cookies