VALÈNCIA. El campus de Burjassot de la UV projecta el documental sobre Dorothea Bate, una de les paleontòlogues més importants de la història. En el marc del programa Cultura als Campus de la UV, la Sala Charles Darwin del Campus de Burjassot-Paterna acollirà el dimarts 29 d’abril a les 16.45 hores la projecció del documental ‘Dorothea i el Myotragus’, una cinta sobre la figura de Dorothea Bate, una de les paleontòlogues més importants de la història. L’activitat està organitzada per la Facultat de Ciències Biològiques i l’Aula de Cinema de la UV.
Posteriorment a la projecció, hi haurà un col·loqui amb Marta Hierro i Núria Abad, directores del documental; Mar Ferrer, vicedegana de Qualitat i Innovació de la UV; Arianna Renau, del Departament de Botànica i Geologia de la UV, i Ana Rosa Gómez, de Transmitting Science. Aquesta activitat pretén promoure la vocació investigadora entre les dones i proporcionar referents a les estudiants.
El documental es remunta a 1909, quan una jove anglesa s’embarca cap a Mallorca seguint la pista d’uns misteriosos ossos. Durant dos anys escala, explora i recorre cada cavitat de les roques de Mallorca, Eivissa i Menorca, i relata l’experiència en els seus diaris. El primer d’ells desapareix, però la resta es conserven i relaten amb detall l’experiència. La cinta recrea els diaris escrits a les Illes Balears per Dorothea Bate, una de les paleontòlogues més importants de tots els temps, una dona que va lluitar contra els estereotips de gènere de la seua època i la descobridora d’espècies animals misterioses extingides al Mediterrani, entre elles, el mític Myotragus balearicus. A més, el documental combina imatges actuals amb fragments d’entrevistes a investigadors contemporanis, preses dels materials descoberts per Dorothea i escenes del Museu d’Història Natural de Londres, juntament amb seqüències animades que il·lustren moments de la vida de Dorothea.
Cine
AL SEU CAMPUS DE BURJASSOT
La UV projecta el documental sobre Dorothea Bate, una de les paleontòlogues més importants de la història
Últimas Noticias
-
1Pet Shop Boys eligen el Roig Arena para repasar sus mejores éxitos
-
2El Ibex 35 abre la sesión con un alza del 1,48% y supera los 17.100 puntos, con el petróleo a la baja
-
3El brent sube un 4,55 % y supera los 104 dólares a la espera de avances en Oriente Medio
-
4Les Corts abren plazo para que los grupos presenten candidatos a ocupar la vacante de Ordaz en À Punt
-
5El petróleo retoma la senda alcista y vuelve a superar los 100 dólares por barril
Suscríbete nuestro newsletter
Siempre al día de las últimas noticias
- La UV projecta el documental sobre Dorothea Bate, una de les paleontòlogues més importants de la història · Cine · Valencia Plaza
-
- Culturplaza
- Más cultura
- Música y ópera
- Teatro y danza
- Arte
- Libros y cómic
- Cine
- Series y TV
- Arquitectura y patrimonio
- Diseño e ilustración
- Quiénes somos
- Publicidad
- Contacto
- Acceso accionistas
- Aviso legal
- Política de privacidad
- Cookies