VALÈNCIA. L'Institut Valencià de Cultura ha organitzat tres projeccions durant el cap de setmana a la Filmoteca de Moonlight, de Barry Jenkins, amb subtítols en valencià. La pel·lícula podrà veure's el divendres 13 d'octubre, a les 20:00 hores, el dissabte 14 a les 22:30 hores i el diumenge 15 a les 20:00 hores. La pel·lícula es presenta ara en la Filmoteca de València perquè no va poder projectar-se a l'agost en la Filmoteca d'Estiu per problemes tècnics.
El director general de l'Institut Valencià de Cultura, Abel Guarinos, ha recordat que les tres sessions de Moonlight en versió original amb subtítols en valencià que han organitzat en la Filmoteca "han de ser enteses com un pas més perquè la nostra llengua estiga integrada amb total normalitat en l'agenda cultural de l'Institut Valencià de Cultura".
Dividida en tres actes, narra la infància, adolescència i maduresa de Chiron, un jove afroamericà, orfe de pare, que creix en un suburbi deprimit i conflictiu de Miami. En el seu camí explorarà la sexualitat i haurà de fer front als conflictes d'una família desestructurada.
Cadascuna de les tres parts està filmada amb registres narratius i estètics molt diferents entre si, que estan d'acord amb l'evolució del protagonista i la seua època. Moonlight és la primera pel·lícula de temàtica LGTB amb un repartiment íntegrament compost per actors i actrius de raça negra.
També és la segona producció amb menor pressupost que aconsegueix l'Oscar a la Millor Pel·lícula. L'actor Mahershala Ali és el primer musulmà que aconsegueix guanyar un Oscar (millor actor de repartiment).
Cine
del 13 al 15 d'octubre a la filmoteca
L'Institut Valencià de Cultura programa 'Moonlight', amb subtítols en valencià
Últimas Noticias
-
1Agricultura controla un foco de enfermedad de Newcastle en una granja avícola del interior de Valencia
-
2À Punt cancela 'Va de bo' y ya trabaja en un nuevo formato para sus tardes
-
3Compromís pide el cese de Climent tras "la tercera condena por purgar funcionarios de carrera"
-
4Picassent entrega 2,2 millones en ayudas que dio la Fundación Amancio Ortega tras la Dana
-
5El Consell aprueba el marco para consolidar la historia social única y del espacio sociosanitario electrónico
Suscríbete nuestro newsletter
Siempre al día de las últimas noticias
- L'Institut Valencià de Cultura programa 'Moonlight', amb subtítols en valencià · Cine · Valencia Plaza
-
- Culturplaza
- Más cultura
- Música y ópera
- Teatro y danza
- Arte
- Libros y cómic
- Cine
- Series y TV
- Arquitectura y patrimonio
- Diseño e ilustración
- Quiénes somos
- Publicidad
- Contacto
- Acceso accionistas
- Aviso legal
- Política de privacidad
- Cookies