VALÈNCIA. La Institució Alfons el Magnànim-Centre Valencià d’Estudis i d’Investigació “fitxa” l’editor, economista i assagista Gustau Muñoz per a dirigir la col·lecció de llibres Pensament i Societat. Muñoz s’incorpora a la nòmina de directors de col·leccions del Magnànim conformada actualment per Enric Sòria (Biblioteca d'Autors Valencians), Emili Piera (Papers de Premsa), Romà de la Calle (col·leccions d’art: Formes Plàstiques, Fonaments i Imatges); Jaime Siles (Estudis Clàssics); Josepa Cucó i Beatriz Santamarina (Antropologia) i Isabel Ferrer, Ferran Escrivà, Jordi Reig, Ramon Canut i Josep Antoni Alberola (col·leccions de música i musicologia). La col·lecció Pensament i Societat ha publicat un total de trenta-nou títols entre 1998 i 2015.
Muñoz (València, 1951) és economista, assagista i editor. Ha estat professor de la Facultat de Ciències Econòmiques de la Universitat de València, així com editor de la Institució Valenciana d’Estudis i Investigació (IVEI) entre 1986 i 1998 i cap de redacciÓ de la revista Debats. Des de 1998 ha tingut cura, com a editor de Publicacions de la Universitat de València, de les col·leccions Assaig, Breviaris i Prismas i de les revistes Pasajes i L’Espill. És autor, a més de nombrosos articles en revistes, dels llibres: Intervencions. Entre cultura i política (1998), A l’inici del segle. Un dietari de reflexions (2002), Herència d’una època (2006), i ha coordinat com a editor els volums Joan Fuster i l’anàlisi de la realitat social (2009) i Els reaccionaris valencians. La tradició amagada (2010).
El director del Magnànim, Vicent Flor, ha destacat “l’extensa i contrastada trajectòria professional durant dècades en el món editorial” de Muñoz, a més “del valor de recuperar un professional que treballà durant anys en la IVEI (de la qual el Magnànim és successora i antecessora), la qual cosa també suposa un xicotet homenatge a tota una generació que va contribuir a crear un fons editorial magnànim de més de 1.300 llibres i revistes”.
Muñoz ha destacat que la col·lecció tindrà un plantejament plural i rigorós pel que fa a autors i línies temàtiques, utilitzarà el valencià com a llengua d’edició i prestarà una atenció especial a l’entorn valencià i el seu context espanyol i europeu, però sense oblidar la traducció d’obres significatives d’autors estrangers i referencials en temes socials i polítics. Així mateix ha defensat, la necessitat “d’una aproximació rigorosa, crítica i analítica a la societat del nostre temps, especialment important en aquests moments de canvi i transformació” i ha assenyalat que “en aquesta nova etapa Pensament i Societat es proposa oferir els textos més significatius de la realitat social contemporània i d’estudi de la política com a espai privilegiat d’exercici de la ciutadania”.
Libros y cómic
Gustau Muñoz dirigirà la col·lecció 'Pensament i Societat' a la Institució Alfons el Magnànim

Últimas Noticias
-
1La UPV investiga nuevos materiales que aumentan la eficiencia térmica un 30%
-
2València cuenta con casi 400 personas centenarias, 20 más que en 2024
-
3El Ayuntamiento aumenta el presupuesto destinado al mantenimiento del patrimonio de la ciudad
-
4EEUU duplicará a partir del 4 de junio los aranceles al acero, que pasarán del 25% al 50%
-
5Sumar enfada a Compromís: obvia su petición de comparecientes en la comisión de la Dana, entre ellos Sánchez

Suscríbete nuestro newsletter
Siempre al día de las últimas noticias