Arte y fotografía

art

La XXV Mostra art públic / universitat pública dona a conéixer els 12 projectes seleccionats

  • Fotografia de ‘For Eternity’, de Suri Kim i Ángel Arias (SUMOK), obra de la XXIV Mostra art públic (2021). / Miguel Lorenzo
Suscríbe al canal de whatsapp

Suscríbete al canal de Whatsapp

Siempre al día de las últimas noticias

Suscríbe nuestro newsletter

Suscríbete nuestro newsletter

Siempre al día de las últimas noticias

VALÈNCIA. Els projectes de Monica Mura, Laura Salguero, David Cantarero Tomás, Cris Bartual, Eduardo Lamparero (sue975), María Tena Torres, Lucía Blas, Escif + brilloysabor, María Esteve, Cachito Vallés, Miquel Ponce i Javier R. Pérez-Curiel han estat els dotze seleccionats per a participar en la XXV Mostra art públic / universitat pública, que tindrà lloc en octubre i novembre de 2022 a la Universitat de València.

El jurat de la XXV Mostra art públic / universitat pública està format per Lydia Frasquet, doctora en Història de l’Art; David Pérez, catedràtic de «Claus del discurs artístic contemporani» de la Universitat Politècnica de València (UPV); Ester Alba, vicerectora de Cultura i Societat de la Universitat de València, i Alba Braza, comissària de la Mostra.

Els dotze projectes escollits, d’entre els 54 presentats a la convocatòria d’enguany, porten al camp de la imatge i la representació teories com la successió de Fibonacci, la llei de l’entropia, la llei de la gravitació universal o el principi d’incertesa. Altres propostes treballen l’observació de la natura per a transformar-la en imatge narrativa i de ficció o analitzen la Universitat de València des de la perspectiva de la igualtat per a posar de manifest les desigualtats econòmiques i socials del món contemporani. D’entre els formats, destaca el tractament de la imatge digital, l’experimentació amb l’estereoscòpia i la instal·lació, i en el procés de creació de les obres participen diversos departaments de la Universitat de València.

En concret, les propostes escollides pel jurat són les següents: DONES I HOMES en la Universitat de València, de Monica Mura; Una vez extinguidas las llamas..., de Laura Salguero; Tecnofósiles (serie): Tecnofósil I y II (Gorrondatxe) / Tecnofósil III y IV (Marjal dels Moros), de David Cantarero Tomás; Arqueologia de la imatge, de Cris Bartual; EXPERIMENTO PARA LA DESINTEGRACIÓN DE UN SISTEMA, d’Eduardo Lamparero Esteban; La teoría y el todo, de María Tena Torres; revelar(se), de Lucía Blas; inflacion, d’Escif + brilloysabor; La impronta del paisaje, de María Esteve; INTERSECTION, de Cachito Vallés; Seqüència, de Miquel Ponce i UN CUERPO, de Javier R. Pérez-Curiel.

Cada artista comptarà amb 2.000 euros per a l’execució i exhibició de la seua obra durant la XXV Mostra art públic que se celebrarà del 3 al 28 d’octubre, al campus de Burjassot, i del 21 d’octubre al 18 de novembre, al campus de Blasco Ibáñez, sota el comissariat d’Alba Braza, experta en projectes d’art públic i mediació artística. La Mostra art públic / universitat pública és una iniciativa de la Universitat de València que impulsa la Delegació d’Estudiants, amb la col·laboració del Vicerectorat d’Estudis i del Vicerectorat de Cultura i Societat. L’objectiu que es persegueix és l’acostament de l’art als campus convertint-los en punts de trobada entre l’art contemporani i la comunitat universitària. Amb aquest objectiu, se seleccionen dotze projectes artístics de caràcter efímer que reflexionen sobre l’aproximació de l’art contemporani a la ciència i a les ciències socials i humanes, convertint-les en detonadores d’altres sabers transversals. L’organització està a càrrec del Servei d’Informació i Dinamització (Sedi).

Recibe toda la actualidad
Valencia Plaza

Recibe toda la actualidad de Valencia Plaza en tu correo

Sulfiteros
Las infracciones penales en la Comunitat crecen un 30,4 % el primer trimestre de 2022