VALÈNCIA. L’Aula de Cinema de la Universitat de València, en col·laboració amb la Unitat d’Igualtat de la Universitat de València, oferirà aquest mes de març cicles elaborats des de la perspectiva de gènere que visibilitzen el paper de la dona en l’espai públic i la seua representació audiovisual. Al Col·legi Major Rector Peset, cada dimarts, el programa estarà destinat a reflexionar sobre els rols de gènere i els estereotips.
Els dijous, al Palau de Cerveró, les projeccions tractaran sobre la representació de les dones madures. Les pel·lícules s’exhibiran en versió original subtitulada i aniran precedides d’una breu presentació. A més, en acabar cada pel·lícula, se’n farà un col·loqui.
El cicle s’obri el dimarts 6 de març en el Col·legi Major Rector Peset amb la projecció de Otoño tardío (Yasujiro Ozu, 1960), en la qual el director japonès ofereix un retrat naturalista i assossegat de la difícil tensió entre tradició i modernitat al Japó de la postguerra mundial.
La següent sessió serà el dimarts 13 de març, amb la pel·lícula La costilla de Adam (George Cukor, 1949), un clàssic de la comèdia i la guerra de sexes que ofereix unes interpretacions inoblidables de Katharine Hepburn i Spencer Tracy.
A continuació, el dimarts 20 de març es podrà veure Todo sobre mi madre (Pedro Almodóvar, 1999), un títol del director manxec en què dóna protagonisme absolut a un grup heterogeni de dones amb diferents objectius i aspiracions.
Finalment, el dimarts 27 de març s’exhibirà Fuerza mayor (Ruben Östlund, 2014), un film que posa en qüestió el paper tradicional de l’home com a cap de família a partir d’una anècdota quasi intranscendent que, tanmateix, aconsegueix desencadenar una sèrie de conseqüències que transformen la visió dels rols que la societat assigna.
La programació del cicle va començar dijous 1 de març al Palau de Cerveró amb ¿Qué fue de Baby Jane? (Robert Aldrich, 1962).
La sessió següent, dijous 8 de març, serà Sol de otoño (Eduardo Mignogna, 1996), pel·lícula que reivindica la possibilitat de tornar a trobar l’amor i la il·lusió en la maduresa, i que ensenya que mai no és tard per tornar a començar.
El cicle acabarà dijous 22 de març amb Las ballenas de agosto (Lindsay Anderson, 1987), un film sobre la relació entre dues germanes (Bette Davis i Lillian Gish en el seu últim paper en la gran pantalla) en el seu retir estival en una illa de l’est dels Estats Units.