VALÈNCIA. Sandra Monfort i Ferrxn uneixen forces a Manifassera, un mambo desacomplexat, festiu i irreverent que apunta a himne queer valencià mentre converteix un partit de futbol drag en una celebració del dret a ser qui eres sense demanar perdó. Entre fartons a la plaça de l’Ajuntament, botes de plataforma xutant pilotes i corsés sobre la gespa, “Manifassera” transforma el tòpic valencià i la masculinitat hegemònica en una festa orgullosament local, queer i descarada.
Una xica guasona, gandula, atrevida, xarlatana… una manifassera. Manifassera és un mambo desacomplexat cantat per Sandra Monfort i Ferrxn, la drag queen valenciana del moment, acabada d’eixir de Drag Race i ja amb uns quants singles sota el braç.
Les dues reines valencianes s’ajunten per parir una cançó divertida, juganera i descarada que celebra el dret a ser qui eres sense demanar perdó: Ella és una culona, ella és una juguetona, ella és la que goleja com si fora Maradona. – canten les artistes. Un partit de futbol de jugadores Drags, travestis i ties és el videoclip que acompanya el llançament de la cançó. La bota de plataforma xutant la pilota, perruques, ungles de bratz i corsés seran els elements centrals de l'estilisme d'aquestes futbolistes. El futbol es converteix així en espai de paròdia i reapropiació, un camp de joc on la ploma, el glamour i l’excés desmunten la masculinitat hegemònica amb humor i desvergonyiment.
A més, en les primeres seqüències del videoclip apareixen alguns spots icònics de la valencianor. Veiem la Sandra Monfort menjant fartons amb orxata a la plaça de l’Ajuntament de València, o exercint de guia turística improvisada per la Ciutat de les Arts i les Ciències. Postals recognoscibles que juguen amb el tòpic i el resignifiquen des d’una mirada fresca, crítica, festiva i orgullosament local.