Más cultura

entrega el 19 de gener

La UV atorga la Medalla a la historiadora i teòrica del feminisme Isabel Morant 

Suscríbe al canal de whatsapp

Suscríbete al canal de Whatsapp

Siempre al día de las últimas noticias

Suscríbe nuestro newsletter

Suscríbete nuestro newsletter

Siempre al día de las últimas noticias

VALÈNCIA. La historiadora i teòrica del feminisme Isabel Morant, actualment professora emèrita de la Universitat de València, rebrà el proper divendres, dia 19 de gener, la Medalla de la institució. L’acte acadèmic començarà a les 13:00 hores al Paranimf de l’edifici històric de La Nau. A més de l’homenatjada, hi intervindrà el rector, Esteban Morcillo; l’exrector Ramon Lapiedra; i la també historiadora Isabel Burdiel.

Isabel Morant Deusa (Almoines, 1947) és una destacada lluitadora per la igualtat entre homes i dones i una dona precursora en la gestió universitària. Llicenciada en Geografia i Història per la Universitat de València, va rebre el premi a la millor tesina de la Facultat de Filosofia i Lletres, centre en el qual va obtenir el seu doctorat, amb premi extraordinari.

Va recórrer tots els nivells docents al Departament d’Història Moderna i Contemporània de la Universitat de València: becària d’investigació, professora ajudant, professora encarregada de curs, professora adjunta contractada i catedràtica d’universitat fins la seua jubilació. Ha realitzat estades acadèmiques a les biblioteques Margerithe Durand i Nationale de France i a la Universidad Nacional Autónoma de México.

Pionera en la gestió universitària, va ser la primera dona vicerectora de la Universitat de València, i la primera dona a dirigir la Universitat d’Estiu de la Universitat de València a Gandia. Directora de la col·lecció Feminismos de l’editorial Cátedra, el Instituto de la Mujer i la Universitat de València, va ser reconeguda amb el Premi Igualdad en el Conocimiento de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnologia.

Recibe toda la actualidad
Valencia Plaza

Recibe toda la actualidad de Valencia Plaza en tu correo