Más cultura

23 de desembre

Sant Miquel dels Reis acull l'espectacle infantil de llums i ombres 'L’arbre del Teneré'

  •   Foto: EVA MÁÑEZ. 
Suscríbe al canal de whatsapp

Suscríbete al canal de Whatsapp

Siempre al día de las últimas noticias

Suscríbe nuestro newsletter

Suscríbete nuestro newsletter

Siempre al día de las últimas noticias

VALÈNCIA. El monestir de Sant Miquel dels Reis acull l’espectacle infantil L’arbre del Teneré, una representació que, jugant amb les llums i les ombres, construeix una història per la qual desfilen temes tan universals com la supervivència, el futur, la memòria o la transcendència després de la mort.

L’obra està programada per al dia 23 de desembre en dues funcions, a les 18.00 hores i a les 19.15 hores, i orientada a públic infantil major de sis anys. 

La proposta escènica se centra en el concepte de llums i ombres generades per llanternes i la fusió entre el pla projectat per aquestes i el generat pel mateix manipulador.

Els elements principals amb què generem aquestes imatges són, d’una banda, restes de branques, fulles seques i tota mena de relíquies obtingudes d’arbres sense vida, i d’una altra, la corporeïtat dels intèrprets. El cos com a element escenogràfic.

La projecció d’aquestes imatges componen l’univers visual que dona suport a la narració en ‘off’ de la història. L’espai sonor és una de les apostes principals del projecte, la creació d’atmosferes a partir del suposat silenci del desert, el vent o els batecs del cor mesclats amb càntics i antigues melodies tuareg creen l’ambientació d’un conte basat en una història real.

El títol de l’obra fa referència a l’arbre del Teneré, que viu al mig del desert del Sàhara i que durant molt de temps va ser considerat l’arbre més solitari i aïllat de la Terra.

L’arbre del Teneré no sempre va estar a soles. Fa milions d’anys en aquell mateix lloc, just on està ara, vivien altres arbres com ell i plantes i animals salvatges i aigua.

A l’arbre del Teneré de l’obra li encanta recordar aquell temps, també li agrada ballar i moure’s amb el vent i contar una història que té a veure amb les arrels, les llums i les ombres. L’obra és una activitat de la Direcció General de Cultura i Patrimoni, representada per la companyia La Negra i el text ha sigut escrit per Toni Agustí.

Recibe toda la actualidad
Valencia Plaza

Recibe toda la actualidad de Valencia Plaza en tu correo

Blasco Ibáñez, Manuel Broseta o Carmen Alborch, en el nuevo mural de Paco Roca y Martín Forés
Los que cumplan 18 años en 2023 podrán acceder al Bono Cultural Joven