VALÈNCIA. Pepa Miralles, Pep Sellés i Andrea Juan són els protagonistes de Íbers. Històries d’abelles, regnes i abellots, una comèdia escrita per Pasqual Alapont i dirigida per Pepa Miralles que destapa la hipocresia i la lluita de poder dins de l'àmbit acadèmic. La Sala L'Horta reprén dissabte 18 d'octubre el seu cicle de comèdia per a joves i adults amb aquesta producció de La Dependent en la qual un catedràtic, una professora universitària i una doctoranda imparteixen una conferència sobre l'antiga civilització ibera. En aquest espectacle, el públic del teatre no sols es converteix en l'audiència real d'aquesta conferència, sinó que desenvoluparà un “sisé sentit” que li permetrà escoltar els pensaments més íntims dels conferenciants mentre ells s'apassionen (o es perden) en les seues dissertacions sobre la Bastida de les Alcusses o el Tossal de Sant Miquel.
El que en aparença és una conferència rigorosa es transforma en una successió de situacions grotesques i còmiques, rellevant la veritable personalitat dels personatges i les seues relacions tòxiques.
L'obra posa davant dels nostres ulls un microcosmos que no és sinó el reflex de la societat global on ens podem veure a nosaltres mateixos. “En ella es posen sobre la taula qüestiones com la lluita pel poder, la guerra de sexes i el conflicte generacional per a demostrar que potser la societat no ha canviat tant des de l'Edat de Ferro”, comenta el dramaturg Pasqual Alapont.

- Pinxit -
Teatre vivencial per a xiquets i xiquetes a partir de 8 mesos
La programació del cap de setmana continuarà el diumenge 19 d'octubre amb un espectacle dirigit al públic de Primera Infància. Pinxit és una peça visual i sonora creada per la companyia Baychimo Teatre que familiaritza a xiquets i xiquetes a partir de 8 mesos d'edat amb el procés creatiu d'una obra d'art de forma molt intuïtiva i lúdica. Partint del primordial, el color, la imatge en moviment i la matèria, l'obra mostra el procés de creació d'un artista contemporani posant en joc recursos com les arts plàstiques, el vídeo, l'experimentació sonora i l'acció performativa.
L'espai escènic té com a element central una gran superfície embuatada que fa de pantalla de projecció, cosa que permet al xicotet espectador jugar amb les imatges en moviment i fins i tot interactuar amb l'artista que les està creant en directe. L'ús de la tecnologia permet transformar la imatge de la pintura, animar-la i convertir-la en instrument de joc, al mateix temps que facilita al performer extraure sons dels objectes, manipular-los i generar un espai sonor suggeridor, i fins i tot utilitzar el seu propi cos per a manipular i donar vida als colors.