VALÈNCIA. Colm Tóibín, l'autor d’El testament de Maria, es posa a la pell de Maria, la mare de Jesús. Una nova visió de la història bíblica, però des de la faceta més humana, més mare i més moral de la Verge Maria, visió que arriba a Espacio Inestable del 5 al 7 de març (20 hores). En aquesta obra, les paraules de Maria són les d’una mare que rememora amb melangia i incomprensió, el seu fill i aquells que l’acompanyaven. Records que conformen un retrat inoblidable de la dona i els temps convulsos que va viure, amb episodis embromats de misteri, miracles per a alguns, que van culminar en una tragèdia que ha marcat la història de la humanitat: la mort de Jesús, la mort del fill.
“Temps després de la mort del seu fill, Maria de Natzaret passa els darrers anys de vida a Efes —una de les dotze ciutats de Jònia i que hui forma part de Turquia—, on rep constantment la visita de dos homes que deixaran per escrit el relat que sacsarà el món. Una nit qualsevol Maria es confessa a la deessa Àrtemis, amb la dolorosa necessitat de recordar tot allò que va succeir, amb l'obligació de reviure el trencament d’una mare, d’una dona que no pot, ni podrà, dormir mai més pel pes de tot allò que no va fer”, explica el director, Jordi Ballester.
La obra está interpretada per Pepa Miralles. Nascuda a Alcoi, forma part de La Dependent des de la primera llavor de la companyia a les darreries dels 80, ha realitzat practicament la totalitat de les produccións de La Dependent, així com produccions públiques i com no, ha format part de moltes sèries de la nostra televisió. Darrerament a banda de la direcció d’espectacles és professora a l’escola municipal de teatre.
Jordi Ballester, nascut a Nules ha estudiat essencialment com a actor i director a Barcelona, és titolat pel Col·legi del Teatre d’aquesta ciutat i a estat format entre d’altres per Bob McAndrew, Lluis Elias(els joglars), Helena Pla o David Plana, en dansa per Sol Picó o Marta Carrasco i en teatre musical a Da- goll Dagom o pel bariton Eduardo Ríos. Actualment resideix i treballa a València.
Noèlia Pérez se mira en Joan Brossa, Becket, Carles Santos y Charlie Rivel en una pieza poética que pone en valor el trabajo de los payasos
Espacio Inestable acoge el estreno de Talió, donde la imagen prima sobre el texto