Comarca y empresa

Tavernes de la Valldigna regala a les comissions falleres una escultura creada amb restes de la Dana

Les obres d’art de Teresa Cháfer, exposades en la Casa de la Cultura, es van presentar aquest dilluns en l’acte d’entrega de premis de l'exposició del Ninot

  • Escultures falleres de Teresa Cháfer, elaborades amb restes de la Dana.
Suscríbe al canal de whatsapp

Suscríbete al canal de Whatsapp

Siempre al día de las últimas noticias

Suscríbe nuestro newsletter

Suscríbete nuestro newsletter

Siempre al día de las últimas noticias

VALÈNCIA. L’Ajuntament de Tavernes de la Valldigna ha regalat a cadascuna de les comissions falleres de la localitat una escultura de l’artista Teresa Cháfer creada amb restes de la Dana. Es tracta d’unes figures efímeres fetes amb materials que va arrossegar el temporal del passat 29 d’octubre a la nostra platja i que es cremaran junt amb els monuments el pròxim 19 de març. Les obres d’art, que estan exposades en la Casa de la Cultura, es van presentar ahir en l’acte d’entrega de premis de l'exposició del Ninot. 

Abans de donar pas als banderins dels diferents premis de la Junta Local Fallera, l’alcaldessa Lara Romero va explicar que l’Ajuntament “ha volgut retre homenatge a la solidaritat immensa que els fallers i les falleres han demostrat en els pobles afectats per la Dana”. “Teresa Cháfer ha creat escultures plenes de simbolisme i que es cremaran en els monuments convertint les cendres en un símbol de renaixement. Perquè com el foc de les Falles sabem que després de la destrucció arriba la força de començar de nou i alçar-nos amb fermesa i esperança”, va explicar Romero. 

L’artista vallera Teresa Cháfer va presentar en un vídeo el procés d’elaboració d’estes obres d’art i va explicar què representen les escultures. La catedràtica de Belles Arts va detallar que “són figures efímeres, com les Falles” fetes amb restes de la Dana i que es cremaran en els monuments perquè “el seu valor no està en la matèria sinó en el que representen”. Un simbolisme, que com va explicar Teresa Cháfer està relacionat amb el fet de renàixer de les Falles. “Les sis falles heu sigut refugi i heu demostrat que la flama fallera no es consumeix, sinó que il·lumina, escalfa i reconforta, i per això, com a artista, com a veïna i com a testimoni d’esta força col·lectiva he volgut plasmar en cadascuna d’estes escultures l’ànima de la llum que vau portar en mig de la foscor”, va afegir l’artista durant la presentació de les escultures al col·lectiu faller.

  • Escultures falleres de Teresa Cháfer, elaborades amb restes de la Dana. -

L’escultura està feta amb canyes i branques arreplegades de la platja de Tavernes i porta un niu que representa “totes les llars que s’han perdut amb la catàstrofe i en mig un cor ferit fet amb tela de llençol, aquells llençols que des de les finestres van salvar vides”, va apuntar l’artista. En resum, “sis cors que bategen en un mateix sentiment com un con encés en flama que no és el final sinó el renaixement d’un poble que surt de les cendres i el fang. La flama fallera no sols crema, sinó que també il·lumina el camí de l’esperança”. 

Recibe toda la actualidad
Valencia Plaza

Recibe toda la actualidad de Valencia Plaza en tu correo