VALÈNCIA. Aquest dijous, a l’Aula Magna del Centre Cultural la Nau, a la ciutat de València, s’han presentat els Premis Fundació FULL d’Investigació i Difusió de la Lectura 2018, organitzats amb la col·laboració de la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana, dins de les activitats que desenvolupa per al Pla Valencià de Foment del Llibre i la Lectura 2017-2021.
La presentació ha estat a càrrec de Jesús Figuerola, president de la Fundació FULL pel Llibre i la Lectura i Noelia Ibarra, Vicedegana de Cultura i Igualtat de la Facultat de Magisteri de la Universitat de València.
Ibarra ha explicat que aquests premis tenen com a objectiu impulsar la realització de treballs d’investigació, principalment Treballs Final de Màster (TFM) o Treballs Final de Postgrau (TFP), la publicació d’articles d’investigació en revistes científiques i la publicació d’aquells treballs de divulgació general que aborden directament i indirecta el foment lector, el món del llibre i la seua història o la formació lectora i literària.
Com ha destacat Figuerola en l’acte de presentació, “amb aquests premis, la Fundació FULL no sols vol fomentar l’esperit investigador en matèria del llibre i la lectura, sinó crear vincles entre el sector del llibre i el món acadèmic, que ajuden a desenvolupar polítiques i estratègies destinades a millorar els índex lectors de la població a partir de treballs científics. Un intercanvi de sinèrgies necessari que connecte la universitat, les administracions públiques i el sector professional del llibre i la lectura”.
Les dotacions oscil·len dels 700 als 1.200 euros en funció de les modalitats. Els treballs i articles, siga la modalitat que siga a què concórreguen, podran presentar-se en català, castellà i anglés. Els treballs i articles presentats seran avaluats per un jurat format per investigadors i professorat universitari de reconegut prestigi. Les obres podran presentar-se des del 15 de juny fins el 9 d’octubre de 2018 mitjançant el formulari habilitat al lloc web, on també es podran consultar les bases de la convocatòria.
Els premis Fundació FULL 2018 es lliuraran el 20 de novembre de 2018, dins dels actes del Dia del Llibre Valencià, en què es commemora la publicació del Tirant lo Blanch, una de les obres mestres de la literatura universal, escrita per Joanot Martorell i publicada a la ciutat de València el 1490.
Libros y cómic
premis dels 700 als 1.200 euros
Oberta la convocatòria per als premis literaris i d'investigació FULL
Últimas Noticias
-
1La CNMC prorroga hasta un año las medidas para mejorar la estabilidad de las tensiones en el sistema eléctrico
-
2La Comunitat acude con stand tecnológico y una agenda de presentaciones adaptada al luto oficial
-
3Rovira asume la presidencia del comité organizador de Forinvest 2026
-
4El Grupo Arte y Ciencia en Cuidados del IIS La Fe incorpora seis nuevas enfermeras doctoras en 2025
-
5El barrio de Sant Antoni tendrá equipamiento público, zona verde y vivienda dotacional en las naves de Guatla
Suscríbete nuestro newsletter
Siempre al día de las últimas noticias
- Oberta la convocatòria per als premis literaris i d'investigació FULL · Valencia Plaza
-
- València
- Tierra de Empresas
- Opinión
- Plaza Comarcas
- Culturplaza
- Guía Hedonista
- 5 Barricas
- Revista Plaza
- Plaza Deportiva
- Plaza Motor
- Plaza Podcast
- Quiénes somos
- Publicidad
- Contacto
- Acceso accionistas
- Aviso legal
- Política de privacidad
- Cookies