VALÈNCIA. L'Institut Valencià de Cultura i la Biblioteca Pública de València presenten a La Filmoteca, el dimecres, 12 de desembre, a les 20.00 hores, El amigo americano (1977), de Wim Wenders, dins del cicle trimestral La lletra en la imatge, que programa l'adaptació cinematogràfica d'una obra literària rellevant. La pel·lícula serà presentada al públic pel cap de programació de La Filmoteca, José Antonio Hurtado.
El amigo americano és l'adaptació al cinema de la novel·la homònima de l'escriptora nord-americana Patricia Highsmith, que està protagonitzada per Bruno Ganz i Dennis Hopper, amb breus aparicions dels directors de culte Nicholas Ray i Samuel Fuller.
El cineasta alemany Wim Wenders, atret per la literatura de Patricia Highsmith, tenia interés a portar a la pantalla una de les seues novel·les. Després de diversos intents, va aconseguir els drets de Ripley's Game, pertanyent a la sèrie policíaca protagonitzada pel fascinant personatge psicòpata de Tom Ripley.
Encara que és una adaptació lliure del text literari, el film és fidel a alguns dels preceptes de l'escriptora a l'hora d'abordar el gènere, mentre que se centra més en la descripció del comportament dels personatges que en l'acció criminal mateixa, de manera que es converteix en una revisitació de certes regles del cinema negre des d'una perspectiva existencialista.
El amigo americano es podrà tornar a veure el diumenge 16 de desembre a les 18.00 hores. El dilluns, 17 de desembre, José Antonio Hurtado farà a la Biblioteca Pública de València, a partir de les 18.00 hores, una anàlisi de les relacions entre la novel·la policíaca de Highsmith i l'adaptació de Wim Wenders.
Cine
La lletra en la imatge
La Filmoteca projecta la adaptació cinematogràfica d''El amigo americano'
Últimas Noticias
-
1Cortadas al tráfico las calles de Colón y Xàtiva y retrasos en Metrovalencia por afluencia de personas
-
2Burriana ilumina su Navidad con el encendido del árbol, los edificios municipales y las calles de la ciudad
-
3Castellón celebra el Día de la Constitución en un ambiente festivo
-
4Feijóo espera completar antes de Navidad el relevo de Mazón al frente del PPCV y pasar el testigo a Pérez Llorca
-
5Torrent reconoce la "labor ejemplar" de los voluntarios de Protección Civil y Cruz Roja tras la Dana
Suscríbete nuestro newsletter
Siempre al día de las últimas noticias
- La Filmoteca projecta la adaptació cinematogràfica d''El amigo americano' · Cine · Valencia Plaza
-
- Culturplaza
- Más cultura
- Música y ópera
- Teatro y danza
- Arte
- Libros y cómic
- Cine
- Series y TV
- Arquitectura y patrimonio
- Diseño e ilustración
- Quiénes somos
- Publicidad
- Contacto
- Acceso accionistas
- Aviso legal
- Política de privacidad
- Cookies