Hoy es 18 de noviembre
GRUPO PLAZA

agenda cultur plaza

Terror i verins protagonitzen els cicles de cinema de la Universitat al juny

2/06/2016 - 

VALÈNCIA. Dos nous cicles de pel·lícules a la programació de l’Aula de Cinema de la Universitat al mes de juny. Un recorregut pel millor cinema de terror en l’època muda protagonitzarà la programació del Col·legi Major Rector Peset, mentre que el Palau de Cerveró acollirà un cicle sobre enverinadors i enverinats. I el ‘Cinema en valencià’ projecta a Benimaclet ‘Irrational Man’, de Woody Allen.
Com és habitual en la programació de l’Aula de Cinema, totes les projeccions seran en versió original subtitulada, amb presentació, col·loqui i entrada lliure.

Verins, víctimes i criminals

El cinema sempre ha estat un magnífic mostrari de les misèries i febleses de l’ésser humà, expressades a través del crim en totes les seues manifestacions. De totes aquestes, el verí es troba entre les més pertinaces, ja que ben sovint és un mètode difícil de detectar i que no deixa rastre.

La primera sessió del cicle del Palau de Cerveró serà dijous 2 de juny, amb la projecció de la pel·lícula ‘Las dos señoras Carroll’ (The Two Mrs. Carrolls, Peter Godfrey, 1947). En el film, Humphrey Bogart és un pintor en plena crisi, que acaba d’enviduar i de casar-se amb Barbara Stanwyck. Però aviat comencen les sospites que la seua primera dona va poder ser enverinada, i que la nova pot seguir el mateix camí.

Un dels grans directors britànics de la història, David Lean, dirigeix ‘Madeleine’ (1950), una història amb aires de melodrama i de conflicte de classes entre una rica hereva i la seua lluita per l’amor d’un jove de classe humil, però on el verí és present de la manera més inesperada. La pel·lícula es projectarà dijous 9 de juny.

Finalment, el cicle es tanca dijous 16 de juny amb un altre clàssic com és ara ‘Asesinato a la orden’ (A Blueprint for Murder, Andrew L. Stone, 1953), on el personatge interpretat per Joseph Cotten sospita que la seua cunyada és una assassina en sèrie que enverina fins a la mort la seua pròpia família.

Muts de terror

De tots els gèneres cinematogràfics, el cinema de terror és potser el que menys necessita de la paraula per expressar-se. La por pot generar-se, fins i tot suggerir-se, mitjançant una imatge, un determinat tir de càmera o una música que sona en el moment precís.

El cicle del Col·legi Major Rector Peset comença dimarts 7 de juny amb la projecció de ‘La brujería a través de los tiempos’ (Häxan, 1922), una pel·lícula imprescindible que va posar les bases del cinema de terror nòrdic (i europeu). El danés Benjamin Christensen dirigeix aquest títol pioner que recorre, des dels llunyans temps pagans fins a les albors del segle XX, la història de la bruixeria. Un repertori dantesc de dimonis, fantasmes i monstres que encara hui ens estremeix.

De totes les adaptacions de l’obra de Gaston Leroux, potser la més coneguda i interessant siga ‘El fantasma de la ópera’ (The  Phantom of the Opera, Rupert Julian, 1925). La pel·lícula es projectarà dimarts 14 de juny.

Dimarts 21, el protagonisme serà per a ‘Mandrágora’ (Alraune, 1928), un film gairebé desconegut del director austríac Henrik Galeen, que retracta la figura d’un ‘mad doctor’ obsessionat amb l’experimentació genètica i el seu boig intent de crear vida a partir del crim i la infàmia.

Finalment, la cloenda del cicle i del curs al Rector Peset serà dimarts 28 de juny amb la pel·lícula ‘El hundimiento de la casa Usher’ (La chute de la maison Usher, 1928), en la qual s’uneixen el geni literari d’Edgar Allan Poe amb la revolucionària imatgeria visual de Jean Epstein, tot al servei d’una pel·lícula inquietant capaç encara de posar els pèls de punta gairebé un segle després de la seua realització.

next

Conecta con nosotros

Valencia Plaza, desde cualquier medio

Suscríbete al boletín VP

Todos los días a primera hora en tu email


Quiero suscribirme

Acceso accionistas

 


Accionistas