AGENDA CULTURPLAZA

Thaïs Morell obri un programa de concerts protagonitzats per dones en la Sala SGAE Centre Cultural de València

Este divendres 28 d’octubre, sota el lema de ‘Dones, dones, dones… Creació en femení’

27/10/2016 - 

VALÈNCIA. El IV cicle de concerts Indrets Sonors de la Fundació SGAE afronta l'últim tram de la seua temporada amb un programa d'actuacions protagonitzades per dones. Així, sota el lema de Dones, dones, dones… Creació en femení , aquest cicle vol celebrar la creació musical amb nom de dona i, alhora, reivindicar una major visibilitat de l'autoria femenina sobre els nostres escenaris.

Thaïs Morell, cantant, guitarrista i compositora brasilera, encara que establida des de fa anys a València, serà l'encarregada d'inaugurar aquest programa de concerts en clau femenina. I ho farà al capdavant d'un trio que completen Ales Cesarini (contrabaix) i Mariano Steimberg (bateria). L'actuació se celebrarà el divendres 28 d'octubre, a les 19 hores, en la Sala SGAE Centre Cultural de València (C/Blanqueries, 6). L'entrada és gratuïta.


El cicle Indrets Sonors és un projecte de la Fundació SGAE, desenvolupat pel seu Consell Territorial de la Comunitat Valenciana en el marc del programa d'activitats culturals Tramesa 2016. L'objectiu d'aquest cicle és promoure i difondre algunes de les més interessants i imaginatives propostes de l'actual panorama musical. Després de l'actuació de Thaïs Morell, el cartell de Dones, dones, dones… Creació en femení, prosseguirà amb les autores i intèrprets Sol González (4 novembre), Carolina Otero & The Someone Elses (25 novembre), Lüla Reyna (2 desembre) i Lanuca (16 desembre).



Inspiració i talent

Procedent de la ciutat brasilera de Curitiba, Thaïs Morell, segons s'apunta en la seua biografia promocional, s'ha creuat el planeta “de nord a sud i d'est a oest, tant brindant el seu art i coneixements, com tractant d’amerar-se de cultures variades. De Curitiba a París, de Finlàndia a Ghana. Fins que, fa uns anys, va decidir fixar la seua residència en terres valencianes”.

La cantautora va publicar el seu primer àlbum en 2012. Es va titular Cancioneira. El disc presentava el personal univers d'una artista que, lluny de qualsevol clixé, es mou entre els sons del Carib, el jazz i el folklore. “Un disc excel·lent i fora del convencional”, va dir el periodista José Miguel López en el seu programa Discópolis (Radio 3). Per la seua banda, el programa Mundofonías de RNE el va escollir entre els seus favorits: “Un estupend disc de debut, ple d'inspiració i encant”, van afirmar. Tres anys després, també sota el paraigua de la discogràfica valenciana Sedajazz Records, va arribar el segon treball de Thaïs Morell, Amaralina, que des de llavors presenta en directe.

Amaralina inclou catorze peces obertes a múltiples sonoritats i que van “de l'alegria i frescor de la música brasilera a la sofisticació del jazz, i amb altres elements procedents de les músiques del món i la música moderna, tot reafirmant així el seu seductor estil i personalitat musical”, s'afig en la seua biografia promocional. Morell, en suma, pertany a una nova generació de músics brasilers amb àmplia formació i inabastable talent, capaços d'entrar amb naturalitat en qualsevol estil musical que es proposen.



Creació en femení

Amb aquesta programació especial dedicada a la creació en femení, el cicle de concerts Indrets Sonors vol contribuir a normalitzar la presència de les creadores musicals sobre els nostres escenaris.

Les xifres, de fet, són reveladores: en 2015, la SGAE comptava amb un total de 8.924 autors socis a la Comunitat Valenciana. Només un 14’73% eren dones; és a dir, 1.315 sòcies. En l'àmbit concret de la música, en qualsevol de les seues disciplines i estils, la SGAE va tancar l'any 2015 amb un total de 7.454 autors socis. De nou, la presència femenina era considerablement inferior a la masculina: 890 sòcies vinculades a la creació musical (un 11’94%), enfront de 6.564 homes.