VALÈNCIA. Aquest dijous 14 de desembre, diferents entitats del tercer sector valencià han realitzat una sèrie d'activitats per a commemorar el Dia Internacional dels Drets Humans (10 de desembre), i s'hi ha ha desvetlat el nou cartell que acompanyarà la pròxima edició del Festival Internacional de Cinema i Drets Humans. El Humans Fest està organitzat per la Fundació per la Justícia de la Comunitat Valenciana, patrocinat per Caixa Popular, l'Ajuntament de València, MUVIM, Universitat de València, Col·legi Major Rector Peset, La Nau i coorganitzat per Culturarts, Associació Àmbit, CEAR, SJM, Moviment contra la Intolerància, València amb bici, Acció Ecologista Agró, Lambda i Entreculturas.
En Sala de la Muralla del Col·legi Major Rector Peset, les organitzacions Amnistia Internacional PV, CEAR – coorganizadoras del Festival – i Metges Sense Fronteres, han organitzat aquesta jornada sota la temàtica La hipocresia europea: La convenció dels drets humans en els nostres dies, amb un debat sobre el tema. A més s'hi ha produït el lliurament del premi ‘Defensa dels DDHH’ a la diputada Lola Bañón, i la performance de ball 'Seyhat' de la companyia Dunatacà.
El festival preten renovar un any més el seu compromís a portar "el millor cinema documental sobre els drets humans" I en aquesta edició compta amb la incorporació de noves entitats socials de la ciutat en la coorganización com València Acull, Cashda i Calcsicova, les quals s'uneixen a les 10 entitats existents. Així com amb nous col·laboradors, espais i seccions.
Tot aquest marc d'activitats ès durà a terme junt amb la projecció de les pel·lícules seleccionades en les Seccions Oficials de Llargmetratges Documental i Curtmetratges sobre persones refugiades, en una roda de premsa en gener. El certamen s'inaugura el 9 de febrer i tancarà les seues portes el dia 18 del mateix mes.
No eres una persona, eres una sonrisa que tienes que poner por obligación, eres una cuenta de Tinder, eres un coeficiente de venta, eres un consumidor de “eme”… todos estos rasgos de la juventud de este siglo están presentes Generación Low-Cost, una película que recoge el testigo del gran cine franco belga sobre conflictividad laboral. Todo con una protagonista que brilla en su papel de azafata de aerolínea de bajo coste: Adèle Exarchopoulos