Les pel·lícules s’exhibiran a l’Aula de Cinema en versió original subtitulada i estaran precedides d’una breu presentació i seran comentades al col·loqui posterior
VALÈNCIA. La programació del cicle ‘Racisme i biopolítica’, que es complementa amb una sèrie d’activitats i conferències al Palau de Cerveró durant tot el mes, s’encetarà el dijous 2 de novembre amb Todos nos llamamos Alí (Rainer W. Fassbinder, 1974), un retrat sobre la reacció social a la introducció d’un element "estrany" en un ambient tancat i codificat. La següent sessió, el dijous 9 de novembre, serà Dheepan (Jacques Audiard, 2015), pel·lícula que segueix les vicissituds d’un immigrant de Sri Lanka en el seu intent d’aconseguir asil polític en Europa per tal d’escapar de la guerra. La programació continuarà dijous, dia 16 de novembre, amb Enmienda XIII (Ava DuVernay, 2016), premiat documental que se submergeix en el món de "la discriminació contra els negres a EE.UU", i la seua relació amb l’elevada taxa de criminalitat i empresonament. El cicle conclourà, dijous 23 de novembre, amb El odio (Mathieu Kassovitz, 1995), film que s’endinsa en els barris perifèrics de París per a retratar la brutalitat policial i la violència entre bandes de diferents ètnies.
El cicle s’obri el pròxim dimarts 7 de novembre, al col·legi Major Rector Peset, amb la projecció d’ United 93 (Paul Greengrass, 2006), pel·lícula que reconstrueix el primer gran esdeveniment del segle XXI i el que marcaria la història des d’aleshores: l’11 de setembre. A partir de la recreació del segrest de l’únic avió que no arribà a impactar contra el seu objectiu, el film reconstrueix els moments de pànic, desconcert i angoixa.
La següent sessió serà dimarts, dia 14 de novembre, amb l’oscaritzada En tierra hostil (Kathryn Bigelow, 2008), una cinta realitzada per Kathryn Bigelow que retrata la realitat quotidiana d’un equip d’artificiers en plena invasió americana a l’Iraq. La programació seguirà dimarts, dia 21 de novembre amb 5 cámaras rotas (Emad Burnat i Guy Davidi, 2011), un acostament des del documental a l’ocupació israeliana del territori palestí a través de la mirada d’un camperol àrab que tot i les dificultats tracta de registrar la realitat amb les seues càmeres. Per últim, dimarts 28 de novembre, es tanca la programació amb Margin Call (J.C. Chandor, 2011), pel·lícula sobre les hores prèvies a la caiguda de les grans entitats financeres.