VALÈNCIA. La primera òpera de la tercera pretemporada del Palau de les Arts Reina Sofia, Madama Butterfly, de Puccini, ha aconseguit una ocupació mitjana del 99 % en totes les seues representacions.
La història de la geisha Cio-cio-san ha superat les xifres d'un altre dels títols més apreciats de Puccini, La bohème, que va ser la primera òpera amb preus populars que va programar Les Arts a l'octubre de 2015 i que va aconseguir un aforament mitjà del 98,6 % i una venda total de 6.596 localitats. D'aquesta manera, Madama Butterfly ha registrat una venda de 6.743 entrades i un percentatge de públic del 99 % en totes les funcions, excepte el dia de l'estrena (98,1 %).
Madama Butterfly ha sigut, a més, la primera nova producció que Les Arts programa en pretemporada. El centre d'arts ha encomanat al jove director d'escena valencià Emilio López el disseny d'aquest muntatge, amb escenografia de Manuel Zuriaga, vestuari de Giusi Giustino, il·luminació d'Antonio Castro i videocreacions de Miguel Bosch.
Diego Matheuz, del Sistema Veneçolà d'Orquestres, ha debutat en la partitura a València, amb la soprano Liana Aleksanyan (Madama Butterfly), els tenors Luciano Ganci i Matteo Lippi (Pinkerton), la mezzosoprano Nozomi Kato (Suzuki) i el baix-baríton Rodrigo Esteves (Sharpless), en els papers principals.
A més de l'obra de Puccini, el concert líric Noves veus és el segon espectacle per al qual s'han exhaurit les localitats setmanes abans de l'estrena. Els intèrprets del Centre Plácido Domingo, sota la direcció de Daniel Smith, fan un repàs per les pàgines més cèlebres d'òperes com La bohème i Tosca, de Puccini; La traviata, de Verdi; Così fan tutte, de Mozart, o Il barbiere di Siviglia, de Rossini. No obstant això, Les Arts recorda que, en compliment de la llei autonòmica, el teatre reserva el 5 % de l'aforament de la sala per a la venda el mateix dia de l'espectacle.