Obres de Patrícia Pardo, la tornada de 'Hamlet Canalla' i 'El verí del teatre' y la esperada adaptació de 'Jo sóc així i això no és un problema', entre les propostes de la extensa temporada
VALÈNCIA. El Teatre Micalet arranca una temporada més carregat d’espectacles i fidel a la seua línia de programació: tot en valencià i donant protagonisme als artistes, dramaturgs i companyies valencianes. Però sense oblidar propostes teatrals de Catalunya i les Illes Balears. El Teatre Micalet també aposta per apropar les arts escèniques al públic més jove amb la seua campanya escolar.
La temporada comença este dijous 14 de setembre amb l'espectacle No estem bé interpretat pel reconeguts humoristes Eugeni Alemany i Maria Juan, tots dos junts per primera vegada en un escenari. Una obra carregada de sàtira on alternen els seus monòlegs i converses mentre debaten sobre aspectes d’actualitat i s’esquincen les vestidures.
Extraversió i humor transgressor en un espectacle que també inclourà improvisació, rifes i altres sorpreses al més pur estil cabareter. Eugeni i Maria aconsegueixen revolucionar el panorama teatral valencià en fusionar la comèdia teatral i el monòleg d’humor en una funció plena de situacions divertides i algunes extremadament delirants.
És el començament d’una programació teatral molt intensa, que continuarà amb la celebració dels 20 anys de trajectòria de la creadora escènica Patrícia Pardo. El Teatre Micalet acull del 20 al 24 de setembre una retrospectiva de l’autora valenciana. S’exhibiran Cos mortal, obra que recull els textos teatrals més rellevants de la dramaturga, interpretats per Rosanna Espinós, Verònica Andrés, Amparo Oltra, Begoña Tena i Pau Gregori, dirigides per la mateixa autora, la directora Eva Zapico i Jaume Pèrez; i els seus espectacles més aclamats El fandango de Marx, Comissura i Cul Kombat. En el cas de Pardo, els espectadors poden comprar un abonament per a totes les funcions per només 20 euros.
El mes de setembre acaba amb un muntatge de la Companyia Terra Teatre sobre l’exili de l’escriptor Antoni Rovira i Virgili. Els darrers dies de la Catalunya Republicana es representarà en tres úniques funcions per parlar-ne de temes que connecten els anys 30 amb l’actualitat: les relacions entre Catalunya i Espanya, els èxodes per Europa i la por a la pèrdua de la pròpia identitat. I el mes d’octubre comença amb Fuita i martiri de Sant Andreu de Milà, un muntatge que ens arriba de les Illes Balears al voltant d’un assassinat carregat d’intriga i suspens.
Continua octubre amb Carinyo interpretada pels actors Sergio Caballero i Mireia Pérez a partir de la dramatúrgia conjunta de Juli Disla i el director Jaume Pérez. L'obra parla de com compartir l’espai i el temps amb algú. En definitiva, de dos persones que decideixen seguir juntes.
El mesos d’octubre i novembre tornen els dos èxits de la temporada passada produïts per Companyia Teatre Micalet: Hamlet Canalla de Manuel Molins i El verí del teatre de Rodolf Sirera, tots dos dirigits per Joan Peris. Hamlet Canalla és una nova visió del mite de Hamlet interpretat per dos grans de l’escena valenciana Josep Manel Casany i Ximo Solano. Casany va estar finalista com a millor actor protagonista per este muntatge a la passada edició dels Premis Max.
Amb l'obra de Sirera estem davant del seu projecte més traduit i editat arreu del món. Escrita originàriament per a dos actors, aquest muntatge és un pols interpretatiu femení de la mà de Pilar Almeria i Cristina Garcia.
És l’última oportunitat de gaudir de dos muntatges que actualment estan de gira i tornen avalats per la gran acollida de crítica i públic la temporada passada.
I entrem en desembre amb Nadal a casa els Cupiello, altre muntatge de producció pròpia de Companyia Teatre Micalet que s’estrenarà el 14 de desembre i que compta amb 9 actors damunt l’escenari per donar vida a un text d’Eduardo de Filippo que arriba en versió valenciana per primera vegada sota la direcció de Joan Peris. I com és temps de Nadal els més menuts gaudiran els dies 28,29 i 30 de desembre de la història de Hannah dels tres països, un espectacle de la companyia mallorquina Iguana Teatre amb dramatúrgia i direcció de Pere Fullana.
A l’abril Companyia Teatre Micalet pujarà a l’escenari una obra de Fani Grande sobre un tema de molta actualitat: la transexualitat. El muntatge Jo sóc així i això no és un problema naix del llibre on l’escriptora Fani Grande plasma la lluita de les persones trans per reivindicar el seu dret a ser, a existir i a viure les seues vides segons el seu sentir essencial: amb el seu sexe sentit.
Com explica Fani Grande, “ser trans no és una elecció ni un capritx. Les persones trans tenen dret a tindre la seua pròpia identitat perquè el dret a la identitat és un dels drets fonamentals de tot ésser humà”
El mes de gener l’acabem amb el clàssic Un tramvia anomenat desig de la mà de la companyia El Somni produccions de les Illes Balears i al febrer arriba Dystopia de Juan Pablo Mendiola on la companyia Panicmap continua fidel a la seua línia de recerca d’un llenguatge multidisciplinari propi amb diferents disciplines: dramàtiques, plàstiques, coreogràfiques i tecnològiques. Un muntatge interpretat per Àngel Fígols i Cristina Fernández on els records es transformen per construir una realitat pròpia i alternativa.