X AVISO DE COOKIES: Este sitio web hace uso de cookies con la finalidad de recopilar datos estadísticos anónimos de uso de la web, así como la mejora del funcionamiento y personalización de la experiencia de navegación del usuario. Aceptar Más información
GRUPO PLAZA

en la universitat de valència

El cinema radical de Guy Debord, a debat

27/10/2019 - 

VALÈNCIA. Revolucionari, filòsof, aventurer, escriptor i cineasta. Guy Debord (1931-1994), autor de La sociedad del espectáculo i principal fundador de la Internacional Situacionista, es el protagonista d'un agitador cicle de pel·lícules i un seminari en la 34 edició de Mostra de València-Cinema del Mediterrani.

Si en l'edició passada el festival va organitzar, junt amb la Universitat de València, el congrés Cinema i crisi en el Mediterrani, enguany l'eix temàtic de la trobada de pensament i creació està dedicat al llegat de Guy Debord i a la Internacional Situacionista - moviment que més tard passaria a conéixer-se com 'situacionisme', una convergència entre el marxisme i el avant-garde.

Per a analitzar la figura de Debord, la Facultat de Filologia , Traducció i Comunicació acollirà demà dilluns 28 d’octubre al matí una jornada acadèmica dedicada a les seues reflexions entorn de la societat de l'espectacle. La trobada, organitzat per la Mostra juntament amb el Departament de Teoria dels Llenguatges i Ciències de la Comunicació de la Universitat, comptarà amb la presència de diversos especialistes en teoria de la imatge, com Antonio Méndez, Awatef Ketiti i Silvia Guillamón, entre altres. 

En la jornada es presentarà, a més, el llibre Cine, imagen y representación en Guy Debord, coordinat pel professor de Comunicació Audiovisual de la Universitat Manuel de la Fuente.

El cicle inclou les còpies restaurades per primera vegada a Espanya dels tres curtmetratges i els tres llargmetratges que Debord va realitzar entre 1952 i 1978: Hurlement en faveur de Sade (1952), Sur le passage de quelques personnes à travers une assez courte unité de temps (1959), Critique de la séparation (1961), La sociedad del espectáculo (1973), Réfutation de tous les jugements (1975), i In girum imus nocte et consumimur igni (1978). Un cicle que coincidix amb el que realitza la Cinematheque francesa.

Noticias relacionadas

next

Conecta con nosotros

Valencia Plaza, desde cualquier medio

Suscríbete al boletín VP

Todos los días a primera hora en tu email