VALÈNCIA. Medul·la parla d’homes però sense la seua pròpia veu. Medul·la centra la masculinitat a l’escenari a través de les mirades d’un equip dominat per dones. Quatre intèrprets (Miguel Sweeney, Ivan Colom, Santiago Martínez i Santi de la Fuente) encarnen els desitjos, clitxés i pors dels ‘mascles’ deixats dur per la veu i l’imaginari d’Eva Zapico en la direcció escènica, Raquel Vidal en la producció, la música de Luna i Panorama de los Insectos, l’audiovisual de Nerea Coll i la il·luminació de Begoña Jiménez.
Un equip format per un 80% de dones (creadores, músiques i expertes escèniques) experimentem amb un grup d’homes que deixen ser obeïts per a escenificar qüestions de gènere sota el nom Medul·la. En paraules d’Iñaki Moral, ajudant de direcció del projecte, Medul·la és “un mètode d’assaig i error cap a la dissolució del constructe dolorós de ser home”. D’aquesta manera, l’últim projecte de La Coja Dansa és una exploració dels límits del concepte clàssic de masculinitat, però –aquesta volta- narrada per veus de dones.
Després de Fer-se un lloc i Desgel (2016), La Coja Dansa estrena Medul·la del 5 al 10 i del 15 al 17 de desembre a La Rambleta (València). Esta companyia de dansa compta amb una trajectòria artística extensa i diversa ja que du des del 2004 produint i girant creacions pròpies de tot tipus de formats escènics i dirigit a tot tipus de públic. Medul·la ha forma part del projecte Graneros de Creación que ha dut a terme conjuntament Espacio Inestable i La Rambleta. Tot el darrer, per a la consolidació de projectes artístics valencians a meitat i llarg termini. Medul·la també compta amb el suport de l’Ajuntament de València i IVC-CulturArts.
El premiado monólogo se representa en La Rambleta y bebe tanto de Homero como de Safo, Anne Carson, Pedro Lemebel y Luis Cernuda